Oude doos

Ooit (1996) is het allemaal begonnen met de aankoop van een dikke Inter 966 bij van Dijk in Deurne. Een keertje gaan kijken daar en omdat ik nog nooit een amerikaanse Inter gezien had, maakte metname de gigantische neus een verpletterende indruk, en werd het apparaat aangeschaft. Na 2 keer deelnemen bij wedstrijden in de buurt, was het wel duidelijk dat een originele 966 niet het ideale wapen was op de baan. Daarom werd een oud wrak van een 806 gekocht bij de firma Van Kesteren. Zonder motor maar dat was geen probleem omdat er toch een nieuwere versie in moest.

New Picture

In de eerste instantie een 436cu (7.1 liter), maar in 1999 werd deze vervangen door een 466 (7.6liter).

Mvc-83610

Dit was een prachtige motor! Veel lokale slepprijzen mee gewonnen.

 far806gb

Maar inmiddels werd de supersportklasse 4.5 ton begrensd op 9 liter, en aangezien dat ook wel aantrekkelijk leek, werd de motor opgewaardeerd met iets grotere voeringen en zuigers. Vanaf 2006 wordt hiermee gasgegeven.

IMG_2335

In de winter van 2007/2008 is een nieuw frame gebouwd om het geheel een wat minder rommelig uiterlijk te geven en vooral ook om het sleutelen te vergemakkelijken. Het uiterlijk verfraaien viel trouwens nog zwaar tegen omdat het tot halverwege 2009 duurde voordat er wat verf op kwam.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: