De slag bij Staphorst

Het leek een aardig idee om wedstrijdverslagjes te typen. Maar dat was na een paar overwinningen…. Nu we weer met twee voeten op de aarde/5e plaats  staan is de inspiratie wat minder. Maargoed, op zich was het een perfecte wedstrijd nadat het op vrijdagavond helemaal mis dreigde te gaan. Op zaterdag was de baan perfect! Omdat de trekker niet heel koersvast is de laatste tijd en de combinatie van scherpere nokken/klei ook onbekend was, hadden we de neus flink zwaar gemaakt. Niet echt spectaculair om te zien maar wel save. Al bleek de trekker keurig rechtuit te gaan en de 100 meter werd niet netjes (beetje springend), maar wel afgelegd. Aan het eind nog een wolk stoom/koelwater uit de grille. Achteraf bleek dat een soldering op de radiateur los gesprongen was waardoor een straaltje water sproeide. Geeft een hoop gesmeer maar was geen belemmering voor de finalerun. Daarin bleek Brutus een maatje te groot voor iedereen. Ook de Orange Factory ging heel goed; 2e, en de Zetor van Dries/Eric werd 3e. Verder bleek de plek zo rond de 96 meter populair om te stoppen want daar eindigde Bruggeman als 4e, Steel2Steal als 5e en Wild Pirate als 6e. Binnen 1 meter. Ikzelf was te traag met de koppeling waardoor de motor op het eind uitging. Voordat de helm van de kop gestroopt en de trekker weer gestart was, waren we al van de baan gesleept dankzij een razendsnel werkende sleeptrekker.

Op voorhand stiekem toch op een wat hogere plaats gehoopt maar achteraf, als je de meetgegevens terugkijkt was de afstelling niet helemaal optimaal. Dat is het manco als je bijna altijd op zandbanen rijdt, waar de motor het veel makkelijker heeft, en je schakelt dan opeens over naar een veel zwaardere kleibaan. Omdat goed in te schatten valt (mij) nog niks mee. Leermomentje dus.

Hierbij nog een filmpje van het dasboard tijdens de finaletrek. Omdat het allemaal nogal heen en weer zwiept en jezelf niet constant naar de meters kunt loeren, is zo’n opname wel handig. De manometer linksboven de brandstofdruk, linksonder de smeerolie en rechtsonder de turbodruk. De sleuf in de motorkap dient als spaarpot.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: