Winterstop 2

Inmiddels bevindt de trekker zich in verregaande staat van ontbinding. Vooral de motor dan. Er is gelukkig genoeg (kleine) narigheid gevonden die als excuus voor het sleutelwerk kan dienen.

IMG_3548 klein

Het was al opgevallen dat tijdens de laatste paar wedstrijden  de motor steeds meer koelwater uitspuugde en na de laatste keer zat er ook wat water in de smeerolie. De oorzaak daarvan is gevonden en kon gelukkig makkelijk verholpen worden. Eén van plannen is een kleine verandering aan de compressieverhouding en daarom moesten de zuigers eruit. Verder zijn de brandstofpomp en de turbo terug naar de makers voor een controlebeurt.

Na de motor is de versnellingsbak aan de beurt. De koppeling met vliegwiel moet eruit voor een controle door de NTTO en waarschijnlijk zijn de frictieplaten ook wel aan vers voeringmateriaal toe. Nog werk zat dus. Maar om straks midden in de winter nog steeds in T-shirt te kunnen sleutelen in Jouk vast begonnen met het vernieuwen van de verwarming in de werkplaats.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: