Winterstop 3

Twee weken vakantie dus dé kans om een beetje op te schieten met de trekker. Inmiddels zit de motor weer in elkaar. De verwachting is natuurlijk dat het door de “onderhoudsbeurt” allemaal weer wat beter geworden is maar dat blijft even afwachten tot aan de eerste wedstrijd. Tot die tijd hou je nachtmerries met daarin beelden van totale chaos ten gevolge van valse momentsleutels, vergeten schroevendraaiers en made-in-China onderdelen.

De staat van de koppeling bleek prima en is door de NTTO goedgekeurd. Minder was het gesteld met onverwoestbaar geachte prise-as; na één seizoen is al zichtbaar dat hij overbelast wordt. Waarschijnlijk een sprongetje gemaakt op het verkeerde moment. Maar daar moet dus een nieuwe en sterkere voor gemaakt worden en dat stond niet in de oorspronkelijke planning.

Verder wordt driftig gefreest aan de cilinderkop van de Bokito.

In de supersport 3500 kg is elke gewichtsvermindering meegenomen. Bijkomend voordeel is dat er nu ook grotere verstuiverhouders inpassen, met veel meer keus qua nozzles. Jan heeft straks één van de weinige Inters die rondrijdt met verstuivers uit een knappe scheepsmotor.

Ook komt er een setje nieuwe zuigerveren om de Bokito-zuigers. En de versnellingsbak gaat open om er wat andere tandwielen in te zetten. Maar meer daarover in de volgende up-date.

Advertenties

2 Reacties to “Winterstop 3”

  1. De vermogenstester word eerst niet wat als ik het zo begrijp?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: