Winterstop 4

Inmiddels is het versnellingsbakken-tijd; het scheelt dat een oude amerikaanse Inter van zichzelf maar weinig versnellingen en dus ook tandwielen heeft, dat houdt het simpel.  

Jan z’n Bokito was ooit bedacht als 4.5 ton sport trekker. Daarvoor zijn de versnellingen toen aangepast naar overbrengingen die in die klasse wel aardig leken. Maar nu ermee in de 3.5 ton supersport wordt gereden gaan die versnellingen te langzaam. Dat is nu flink opgekrikt waardoor er meer keus is. De kreet van “ik doe niks aan de motor want ik kan alle versnellingen toch makkelijk rondkrijgen”, gaat de komende tijd niet meer op (hehe).

De versnellingsbak van de Steel2Steal ligt nog open. De nieuwe prise-as is gedraaid maar moet nog van een gebit worden voorzien, en er wordt nog gewacht op twee nieuwe tandwielen. Vaak wordt ik betrapt op het feit dat onderdelen erg licht worden geconstrueerd. Deze keer is het waarschijnlijk andersom want de nieuwe as is zo indrukwekkend (of lomp) dat het komend seizoen met een frontgewicht minder gereden moet worden. Als ie maar nooit weer krom gaat.

Advertenties

4 Reacties to “Winterstop 4”

  1. Peter v. d. Heijden Says:

    Ik denk dat je gewoon een dikke as in de afvalbak (jouw gewone voorraad) gevonden hebt.

    Peter

  2. Hoi, ik zag jullie naam niet op de deelnemerslijst van Nijkerk, wat is dat?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: