Staphorst

Afgelopen week was vooral een druk weekje door de voorbereiding van onze eigen NTTO S-divisiewedstrijd op vrijdagavond en zaterdag. De supersportklasse 4.5 ton werd verreden als laatste klasse op zaterdagmiddag onder ideale omstandigheden want baankwaliteit en het weer waren prima.

Het enige wat nog aan de trekker gedaan was, was het plaatsen van een druksensor zodat de turbodruk ook meegemeten kan worden. Doordat de laatste tijd tijdens de rit veel gestuurd en geremd moet worden, ontbreekt de tijd om een blik te werpen op het dashboard en mis je wel eens wat getallen. Helaas bleek tijdens de wedstrijd dat je door meer signalen te meten niet direct meer meters gaat maken. De motor klinkt wel anders met de nieuwe nokkenas  maar veel geweld zat er nu niet in. Bij het optoeren leek het nog wel aardig al ging het niet soepel; er kwam turbodruk (zie ik nu op de datalogger;-) )  maar bij het verder op laten komen van de koppeling verdween dat ook vrij vlot weer. Resultaat is dat dus dat de gang er niet in kwam en de motor door de knieën ging. De laatste plek op het scorebord bleek hiermee simpel haalbaar.

Komende week wordt bekeken of er wat te verbeteren valt.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: