Soest

Zaterdag was de het “Trekkerdag Soest” met oa een slepwedstrijd die in onze agenda stond. De afgelopen twee weken nog druk geweest met de motor om een verklaring te vinden voor het matige presteren de laatste tijd. Bij inspectie bleek dat er een kromme klep in de cilinderkop zat. Omdat al bekend was dat de kleppen erg dicht bij de zuigers in de buurt kwamen, werd besloten om de uitsparingen in de zuigers te verdiepen.

Omdat de zuigers er nu toch uit lagen zijn er direct maar nieuwe zuigerveren om gezet.

Verder bleek dat de kleppen ‘zweefden’ en dat schijnt ook niet zo te horen. Om ze keurig de nokkenas te laten volgen zijn er sterkere klepveren gemonteerd. Maar die krijg je niet open met standaard stoterstangen dus daarvoor zijn ook sterkere gefabriceerd. Al deze nieuwigheid ging getest worden in Soest. Tijdens de eerste run stond de trekker in de hoogste versnelling en de sleepwagen niet zwaar waardoor een FullPull goed te doen was. In de finaleafstelling ging het zwaarder en werd de koppeling net iets te nonchelant losgelaten waardoor de motor onderuit ging. Balen, maar eigen schuld met een 4e plek tot gevolg. Green Lightning stond wel op het podium, Up and Down nog een treetje hoger en Van Stappust op nummer 1.

Het was een prachtige dag en dat leverde soms mooie vergezichten op (=een mening)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: