Winterstop deel 3

Doordat de winterbeurt van de Steal2steal even niet opschoot, is een poging gedaan om de schuur op te ruimen. De jaarlijkse verbouwingen en afslankrondes aan de Farmall, de Bokito en zelfs de Gipsy King hadden allerlei nutteloos-maar-zonde-om-wegtegooien ijzer opgeleverd. Het  idee was om niet simpelweg op te ruimen maar alles aan het grootste onderdeel, een cabine en achterbrug, vast te schroeven. Samen met een nieuwe pakkingset en wat (helaas best nog veel) nieuw spul leverde het uiteindelijk een complete, rijdende 1086 op. En die mag blijven.

Inmiddels wel wat aan de Steel2steal gedaan; ook de standaard prise-as rem was ooit verwijderd tijdens een verbouwing. Wanneer de motor draaide en geen versnelling geschakeld stond, was eerst taktisch gehannes met de stopzetknop en veel tanden gepoetst nodig voordat weg gereden kon worden. Dat klinkt niet echt lekker als je bijvoorbeeld van de weegbrug wilt (met een hoop volk erom heen) en echte proffesionals doen dat óók niet. Dus ontstond vijf jaar geleden het idee voor een nieuwe prise-as rem. Inmiddels is de as voorzien van een mooie remschijf en de behuizing van een remklauw. Met een appart pedaaltje kan de bak nu stilgezet worden en zou het schakelen soepeler moeten gaan.

Verder wordt gewerkt aan de lagering van een as in de versnellingsbak. De tandwielen die één winter geleden geplaatst zijn, lieten een looppatroon zien wat mogelijk wijst op doorbuiging van assen. In iedergeval lopen de tandwielen niet helemaal 100% in lijn en dat is geen reden voor paniek maar wel voor een verbeterpoging.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: