Prutsen, proberen en Putten

Voor de gevoelige, wat minder stabiele lezer met een iets negatieve kijk op het leven; misschien stoppen met lezen want het is geen opbeurend verhaal.

Er vallen namelijk nog steeds geen fantaaastische resultaten te vermelden omdat de S2S er maar geen zin in kan krijgen. Alle grotere kinderziekten zijn er wel uit maar veel vermogen is er niet en dus was het plan om eens wat andere afstellingen te proberen qua brandstofhoeveelheid en inspuitmoment. Dat kon een paar weken geleden mooi op een wedstrijd in Hoogblokland. Om de turbo veel tijd te geven om op toeren en druk te komen werd de koppeling lang vastgehouden. Resultaat was een grote sprong waarbij alles (qua wielen) los van de grond kwam en de trekhaak samen met wat gietwerk vanaf de achterbrug losbrak. Niet veel wijzer van geworden. We begonnen ook de twijfelen aan de juiste werking van de regelateur aan de brandstofpomp. Daarom deze gedemonteerd en proefjes gedaan op de pompentestbank. Eigenlijk niks aan de hand; alles werkte zoals het moest. Om het geheel nog eens te proberen is later deelgenomen aan de slepwedstrijd in Diepenveen. Lekker dichtbij en ook een mooie kleibaan. Iedere deelnemer kreeg twee kansen dus konden we mooi twee afstellingen proberen onder gelijke omstandigheden. Dat bracht wat nieuwe ideeën en om de meest ideale afstelling te vinden werd afgelopen week de motor belast voor de shovel (het waterremproject is nog net niet klaar namelijk).

testenHet ging prima, alleen had van al dat gestook en geprobeer de koppeling wel wat te lijden gehad. Bleek afgelopen vrijdagmiddag toen de S2S klaargemaakt werd voor de competitiewedstrijd in Putten. Een grote wedstrijd met veel publiek en omdat de gedachte heerste dat de motor best wel eens een stuk beter zou lopen, is een beroerd afgestelde koppeling ook niks om mee aan de start te verschijnen. Dus toch maar het gereedschap uit de kast om de trekker te splitsen en de koppeling bij te stellen. Het was wel heel warm geweest van binnen aan de blauwe kleur van het metaal te zien. Maar daar viel niks meer aan te vernieuwen dus snel afgesteld en dichtgeschroefd. Uiteindelijk s’avonds voor de sleepwagen op een serieuze kleibaan met veel grip en een straffe sleepwagenafstelling bleek de koppeling toch de zwakke schakel. Toen rond de dertig meter de voet wel helemaal van het pedaal ging, bleef er veel slip en daarmee weinig meters. Tijd voor wat vers frictie materiaal blijkbaar.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: