Tot en met Lochem

Het vorige verhaal eindigde met een slippende koppeling dus dat is als eerste aangepakte. Nieuwe frictieplaten en ook de druktafel gevlakt. Door de koppeling gaan kan te maken hebben met een slechte koppeling maar het kan ook door veul pk’s. Dus met een beetje goede hoop naar de eerst volgende test; de wedstrijd in Lunteren. Geen NTTO competiewedstrijd maar wel veel serieuze tegenstanders, veeel publiek, een goeie baan en sleepwagen. Eenmaal voor de wagen werd al gauw duidelijk dat de motor nog steeds niet deugt.  Maar omdat er gelukkig veel boutjes en sleufgaten onder de motorkap zitten was er nog wel wat te verzinnen voor de wedstrijd in Lochem. Met een iets andere pomptiming is het daar nog eens geprobeerd. Het leverde een plaatje op (met dank aan Rudy Linthorst) met een snel inzakkende pluim boven de pijp in plaats van een rooie kegel.

lochem

Iets om snel te vergeten vandaar een klein plaatje.

Het lijkt er steeds meer op dat er iets over het hoofd wordt gezien in de set-up want ondanks alle uithoeken en tussenstops in de afstelling blijft het resultaat en de meetwaarden bijzonder constant. Tijd om de zaak eens grondig op een rijtje te zetten en de motor volledig open te schroeven is er op dit moment helaas niet.  Blijft even niks anders over om de kansen voor het nederlands kampioenschap 2015 wat lager in te schatten…

Eén reactie to “Tot en met Lochem”

  1. maak die sleufgaten eens wat langer gerrit, of misschien heeft je werkgever wartsila nog ,n 180 mm p-pompje in,t schap liggen.

    suc 7. eens komt ,t goed. gelukkig bestaat je fanclub [ jaja heus die bestaat !!, ] uit heeeeeeeeel geduldige leden.
    grtn henk lier.

Plaats een reactie