En toen..

Toen gingen we naar Meerkerk. Alweer weken geleden maar er valt ook weinig over te vertellen; een eindje rijden met de Dulasta truck, wegen, nat worden van de miezerregen, wachten in het rennerskwartier, nog natter worden door de inmiddels flinke regenval en horen dat de wedstrijd afgelast wordt door de weersomstandigheden. Jammer, voor iedereen!

We hadden voor Meerkerk onze luchtkoeler, die uit twee gedeelten bestaat, aangepast. Stel dat het ding ondanks dat we nauwelijks drukval meten, een flinke restrictie is.. Daarom een koelelement eruit gehaald en vervangen door een lege stalen doos (met dank aan Rene). Die heeft in ieder geval geen weerstand en helaas ook geen koelvermogen maargoed mocht het zo zijn dat hier iets mis is dan zou vast een budget voor een grotere koeler aangelegd kunnen worden. Meerkerk lukte niet dus daarom twee weken later naar Hoogeveen (met de truck van R. Kooiker). Behalve standaard klassen was hier verder geen competitie maar het zou voor de S2S toch een aardige testcase kunnen zijn. Hierbij een filmpje van Henrie:

Het goeie nieuws was dat het een Full Pull was. We stonden al een tijdje droog. Slechte nieuws was dat het nog steeds niet deugde onder de motorkap en de luchtkoeler niet de bron van ellende was.

En toen werd het tijd voor de thuiswedstrijd in Staphorst. Altijd spannend en daarom alles nog maar eens nagelopen. Stel dat de opvoerpomp te weinig diesel kan aanzuigen en alleen maar bubbels verpompt.. Daarom de leiding en aansluiting op de tank/ pomp flink opgeschaald. En de grille eruit gesloopt om zo de turbo volop verse buitenlucht aan te bieden. We zijn niet wanhopig. Gisteravond (op vrijdag) bestond de run slechts uit twee delen; een veelbelovende start en een abrupt eind door een inzakkende motor. Het bekende verhaal en geen vooruitgang zo bleek uit de meetdata. Omdat er een tweede kans volgde op zaterdag de S2S meegenomen naar de werkplaats en de pomptiming naar een uithoek versteld. Dat bleek een gouden greep want op wedstrijd werd er zomaar een FP uitgeperst. Het ging nog niet van harte want de turbo proestte nog een keer tijdens de run maar de motor hield vol en de meetwaarden lieten al veel vooruitgang zien. De finale van vijf bleek net een maatje te groot en de S2S hield het na krap 70 mtr al voor gezien. Maar toch.. Het seizoen voelt opeens als geslaagd.

Hierbij de link naar het filmpje van de kwalificatie.

Advertenties

Eén reactie to “En toen..”

  1. goede berichten Gerrit, welke hoek heb je de pomp gezet vroeg of laat?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: