Oudenhoorn

In Oudenhoorn zou er even een testje uitgevoerd moeten worden. Er was inmiddels een voorsprong in punten opgebouwd dus een slechte prestatie zou ons niet direct kansloos maken in de competitie. Daarbij is Oudenhoorn wel zo enorm ver verwijderd van Rouveen dat, mocht het experiment mislukken en we in de pek en veren het terrein af moeten, er geen blijvende persoonlijke reputatieschade van zou komen.

De motor wil namelijk niet echt buffelen; onder de 2300rpm is er (te) weinig koppel over om in de benen te blijven en stort de motor snel in. In de meeste gevallen eindigen de laatste finaleruns op die manier. Het kan natuurlijk dat er simpelweg te weinig pk’s zijn. Best waarschijnlijk. Maar de gedachte is ook dat de pomp in feite niet helemaal bij de les is op het moment dat er opeens veel vermogen bij moet omdat de sleepwagen ineens het anker uitgooit bijv. Omdat er heel veel instelmogelijkheden zijn voor de regelateur, waaronder de snelheid waarmee gas gegeven kan worden in deellastgebieden, was het idee omdat wat rapper te maken bij lagere toerentallen. Met die gewijzigde curve in de software werd gestart in Oudenhoorn. De S2S had de proeftrek dus mocht het echt heel gek gaan dan konden de oude instellingen nog snel weer teruggezet worden voor de officiele kwalificatie. Maar de proeftrek maakte weinig wijzer; de baan had niet zoveel grip dat de motor het ook maar enigszins zwaar kreeg. De afstand van 95 meter viel tegen en dat vond de wedstrijdleiding ook wel daarom werd de wagenafstelling iets lichter gezet. De andere deelnemers lieten daarna mooie afstanden zien waarbij, om mee te doen voor het podium, een bijna-FP wel nodig bleek. Helaas vergooiden we daar zelf alle kansen op door bij het verversen van de koelvloeistof in de luchtkoeler, een afsluiter open te laten staan; geen fatsoenlijke run en geen idee of de nieuwe instelling iets verbeterd heeft. Soms zit het mee, soms wat minder.

Nu even een tijdje geen competitiewedstrijden (de eerstvolgende is pas in augustus (!), in Oudenbosch). We gaan wat onderhoud doen want dat is hier en daar wel nodig. Het uitlaatspruitstuk heeft wat kleine lekjes, het vullen van de luchtkoelers is een gedoe en elektrisch kan het veel beter/netter. Het is ook zo weer augustus.

 

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: